Invitație misterioasă, pe urmele unei împărătese misterioase

„Te invit să pășim împreună pe urmele împărătesei Sissi! Promit să fiu un ghid bun și să nu regreți alegerea făcută.”
La început am crezut că este o glumă, o glumă însă care pare să prindă un contur din ce în ce mai serios. Scrisoarea continuă cu câteva versuri care la final m-au elucidat cât de cât măcar în ceea ce privește  locul în care eram invitată, dar nu și de cine îmi face această invitație.

„Tu, vale linistită, adăpost al nimfelor,
Tu, loc al zânelor, incantător de frumos,
În care Cerna spumegă adancă și rece,
Și Domogledul visează în eter,
Iar verdele coboară în valuri
Și urcă apoi pană în ceruri;
Iederă se smulge de pe stânci,
Platanii se impletesc cu stejarii,
Flori necunoscute infloresc grațioase
Iar verdele este asemenea smaraldului mușchilor.
Am fost aici, unde am găsit în pădure
Cântecul numit Carmen Silva
De aceea, te salut de multe mii de ori
Vale a Cernei, tu, valea mea iubită!

Vei păși pe un tărâm de poveste, de istorie și legende și vei fi întâmpinată încă de la intrare de îmbrățișarea munților Cernei și Mehedințiului , ca niște majordomi eleganți, semeți și plini de amabilitate. Stațiunea, înființată aproximativ în anul 102 , de către impăratul Traian, cu nume dat după numele  zeului Hercules, fiul lui Zeus și al frumoasei Elena, consemnat în mitologia romană ca patron al izvoarelor termale, simbol al puterii și al echilibrului între forță fizică și cea spirituală.

De aproape 2000 de ani, oamenii se bucură de puterile tămăduitoare a apelor sacre de pe Valea Cernei, loc de care frumoasa împărăteasă Sissi a fost îndrăgostită toată viața și căruia i-a închinat poeme întregi.

Cea mai frumoasă stațiune de pe continent„- ar fi exclamat soțul aceșteia îm­păratul Franz Josef. O stațiune în care veneau oameni de toate rangurile sociale pentru a se bucura de tămăduirea apelor termale și de tablouri cu peisaje de povești legendare și de istorie. Uneori se plătea chiar în aur că să găsesti un loc în stațiunea care era la modă în toată Europa.”

După aceste rânduri am înțeles unde eram invitată, totul devenea incitant, palpitant și misterios, iar în clipa următoare am început să caut după cazare Herculane.

Nu mi-a trebuit prea mult timp să aleg; categoric hotelul Sara’s Sons este cea mai bună alegere, promite clipe de neuitat și servicii excelente de cazare. Un hotel cu dotări moderne, servicii de inaltă tinută, amabilitate, ospitalitate și, nu în ultimul rând, prin accesul la tratamente de specialitate cu miraculoasele și binefăcătoarele ape termale, oferite de terapeuți cu experientă.
Baza de tratament de pildă, dispune de aparatură modernă pentru electroterapie, fizioterapie, laseroterapie, băi galvanice patru celulare, aerosoli cu sulf, cădite de una sau două persoane pentru băi sulfuroase, masajoterapie, o sală de fitness și piscină exterioara și interioară, fiind deservită de personal calificat – medic primar balneolog, asistent principal balneolog, maseur. Restaurantul și terasele promit un ambient cât mai plăcut, modern sau tradițional, cu băuturi și bucate alese.

„Poate vom urca Crucea Albă și vom ajunge la Cheile Tes­nei, deși drumurile sunt gele și nu oricine le poate trabate așa cum a făcut-o ea, sau vom urca Piscul Cio­rici acolo unde fascinată de priveliștea ce i se așternea în față și-ar fi exprimat dorința să ia masă în acel loc, iar a două zi, după ce un grup de 80 de lucrători ai ocolului silvic au ridicat peste noapte un foișor, care s-a nu­mit „Foi­sorul Elisa­beta”.  În Parcul Cen­tral, langă Cazino, o adevărată bijuterie arhitectonică a stilului baroc austriac, încă sălășuiește arborele gi­gant, arborele de Sequoia,  monu­ment al naturii protejând pavi­lio­nul muzical, ca un străjer neânfricat .

Oricine ajunge în stațiune, obligatoriu va imortaliza statuia lui Hercule devenită simbolul stațiunii, aflată în centrul stațiunii, înfățișându-l pe Hercule purtând pielea leului Nemeea și o măciucă pe umărul stâng. Legenda spune că Hercule a folosit apele termale din Herculane pentru a-și recăpăta puterile și pentru a ucide și ultimul cap al Hydrei.

Reședința particulară, locul de odihnă și de taină al împărătesei Sissi a devenit azi Casa de cultură a Băilor Herculane.

Izvoarele termale te întâmpină la tot pasul cu indicații terapeutice notate deasupra: cură internă/externă, afecțiuni tratate, contraindicații.

Pe urme de legendă, la câțiva kilometri de centru, se află Crucea Ghizelei. Acum 150 de ani, o printesă austriacă s-a indră­gostit de un cioban ro­man de pe-aici, încât a vrut să se căsătorească cu el dar a fost o dragoste imposibilă, familia nu a acceptat, iar prințesa s-a aruncat de pe o stâncă. În amin­tirea ei s-a ridicat această cruce, ce amintește de o iubire intensă și tragică.”

Curiozitatea m-a făcut să caut și alte puncte de interes în Băile Herculane și am găsit câteva foarte atractive :

• Ștrandul 7 izvoare este o atracție pentru turiști dar și pentru locuitorii din zonă și din împrejurimi, iar bazinele termale sunt un adevărat izvor de sănătate.
  • Grota cu abur se dezvăluie sub o stâncă, de unde se poate vedea stațiunea Herculane și se poate inspira aroma de Pin Negru de Banat.
  • Grota Haiducilor, un adevărat rezervor speologic, dar și istoric, care servea drept ascunzătoare pentru comorile tâlharilor.
  • Sauna naturală din adâncul muntelui este unul dintre cele mai atractive obiective turistice plină de magie și mister, fără pericole de igiena, datorită apei sulfuroase. E o sursă naturală de abur, oferită cu generozitate de natură.
  • Izvorul lui Munk poate fi un refugiu perfect pentru relaxare, o oportunitate pentru orice pasionat de drumeții de a face un popas și de a admira frumusețea și liniștea locurilor.

Uneori, în nopțile clare de iarnă aburul apelor termale căpăta un trup de prințesa, care pleacă, dar ră­ma­ne totuși în preajmă, mereu prin locurile unde a fost fe­ri­cită si pe care le-a iubit atât de mult pentru a ocroti Băile Herculane și Va­lea Cernei. Unii spun că ea li se arată indră­gos­titilor care se plim­bă prin Parcul Central. Nu promit că ni se va arată și nouă, dar promit că pe urmele ei, vom simți o mare încărcătură spirituală și ne vor încerca sentimente nemaitrăite și la final vom părăsi aceste locui mai frumoși, mai curați și îndrăgostiți de natură, de istorie și  legende, în care vom dori să revenim curând. Promit să fiu o prezență discretă și să îmi îndeplinesc misiunea de ghid, cât mai bine.  ”

Am rămas fascinată de descrierea acestor locuri și abia aștept să ajung pe urmele împărătesei Sissi.

( Surse de informare și imigaini: Formulă As, SarasSons și Wikipedia )

viatainculori
Am trecut prin toate culorile pe care mi le-a oferit viața, pe unele le-am iubit, pe altele le-am urât. Prea târziu am înțeles că puteam să-mi aleg culorile pe care le doream, că puteam să-mi construiesc propriul meu curcubeu. Printr-un început timid, încerc să adun gânduri, trăiri, stări, informații pe care să le împărtășesc cu voi, cei care ajungeți să poposiți în casa mea. Nu mă lovi, sunt scorpion și voi scoate acul atunci când nu te aștepți și când crezi că te-am uitat.

22 Comments

1. viatainculori Antoaneta spune:

Este prima data cand aud ca imparateasa Sisi a fost in acea zona. Interesant nu am ce zice! Omul cat traieste invata!

2. viatainculori Mihaela spune:

Nu am fost pana acum la Baile Herculane, dar imi doresc sa ajung, mai ales acum ca am aflat ca a fost acolo si imparateasa Sissi.

3. wow! ce documentare temeinica! as vrea sa ajung si eu in zona aia, inca nu am avut placerea. chiar vrem sa facem ocolul tarii!

4. viatainculori ghelbere elena spune:

Am fost la Herculane si chiar este un taram din povesti.

5. Sauna naturala la noi? Wow! Trebuie sa ma duc. Nici nu stiam ca sunt atatea locuri de vizitat in Baile Herculane…

6. viatainculori Mirabela spune:

Am fost si eu aici de cateva ori, dar ultimele 2 obiective le-am ratat! Trebuie sa remediez situatia. Am fost si eu la Sara, dar doar la piscina, nu am fost cazata acolo. Mi-a placut cum arata. Merita vazuta statiunea, e super.

7. viatainculori coco spune:

da, stiam ca Herculane era un loc preferat de curtea austriaca, chiar am citit de curand ca vor sa reconstruiasca statiunea ca pe vremuri…sper!!!

8. viatainculori Valeria Chertes spune:

Ce locuri minunate mi-ai dat tema de casa pentru concediu.

9. viatainculori Andraxela spune:

Vaai, locul acesta e raiul pe pamant! Nu am mai auzit de aceasta statiune, dar o voi trece pe lista de vacanta. Chiar mi-as dori sa ajung, peisajul este de vis!

10. Pacat ca au lasat statiunea sa ajunga in paragina. Intr-adevar sunt cateva hoteluri noi, dar vechea statiune este o ruina, cladiri de patrimoniu iti cad la propriu in cap.

11. viatainculori doina racoti spune:

Poate ajung si eu la Baile Herculane. N-am fost.

12. viatainculori Mihaela Curea spune:

Ne-am tot propus sa ajungem si noi prin acea zona. E pe lista de vizitat in Ro, avem locuri frumoase in Ro, pacat ca nu sunt ingrijire si promovate cat ar merita.

13. viatainculori Irina Sima spune:

Am vazut un documentar despre trista poveste a printesei Sissi si am ramas impresionata. Nu am fost la Herculane dar mi-as dori sa merg. Avem o tara frumoasa, binecuvantata de Dumnezeu.

14. viatainculori Aluculesei Brindusa spune:

locuri superbe ce merita vizitate,multumim mult!

15. viatainculori Miss Bear spune:

Imi plac articolele de genu si ma bucur sa descopar locuri pe care inca nu le am explorat.

Cel mai mult ma tenteaza sauna naturala, insa si celelalte obiective turistice nu sunt de lepadat.

Mi as dori foarte mult sa vizitez si cascada Bigar, am vazut niste poze si arata ca din povesti. Iti recomand sa te informezi si despre ea.

• viatainculori viatainculori spune:

Cascada Bigar este pe alt traseu. De la Orsova, urmezi cursul Dunarii pana aproape de Cozla. Pentru a ajunge la Baile Herculane, de la Orsova o tii drept inainte. Nu am gasit informatii legate de Imparateasa Sissi si aceasta cascada. Mult mai aproape de Baile Herculane se afla Cascada Vanturatoarea, un alt punct de atractie turistic. Si oricum, sunt mult mai multe locuri de vizitat, dar, m-am oprit la doar cateva.

16. viatainculori Iacob Elena spune:

Dupa cate am vazut ca ai scris in articolul asta trebuie neaparat sa vizitez locurile de aici!

17. O vizita la Herculane chiar ca as face, am auzit de proprietatile bailor de acolo.

18. o singura data am fost la herculane cand eram foarte mica, cu bunicii. Nu-mi aduc aminte mai nimic, dar am inteles ca in ultimii ani s-au modernizat multe pe acolo si nu mai poate fi numita statiune pentru pensionari. As da si eu o fuga in vara, ca tot e mai racoare pe acolo.

19. viatainculori DeyutzaBlog spune:

Mi-ai facut asa o pofta de un concediu….nu am fost la herculane, dar mi-ar placea ca eu ador calatoriile si sa cunosc locuri noi

20. viatainculori Rokolla spune:

Cred ca am ajuns prin acele zone cand eram copil. A trecut ceva timp de la ultima mea iesire pe la Herculane. Este ceva mai departe de Galati